Chociaż szkody dotyczą każdej marki smartfonów, istnieją różnice między markami, które klienci chcą ubezpieczyć. Dowiedz się, które marki nasi klienci ubezpieczają najczęściej i dlaczego warto wybrać pakiet ubezpieczenia smartfona
1. Najczęściej ubezpieczane smartfony
Wielu z was zna kogoś, kto choć raz zepsuł telefon. Możesz nawet sam należeć do tej grupy. Ten problem jest powszechny i dotyczy wszystkich smartfonów, niezależnie od ich producenta. Najczęstsze uszkodzenia to zepsute ekrany i wnikanie wody.
Według statystyk ubezpieczonych urządzeń , prawie połowa ubezpieczonych smartfonów to iPhony (49%), następnie Samsung (28%). Znaczenie tych dwóch marek jest nie do przecenienia, ponieważ pozycjonują się na półkach o najwyższych cenach, więc wszelkie szkody im wyrządzone są najdroższe. Na kolejnych miejscach plasują się marki Xiaomi (11%) i Huawei (5%).
Co ciekawe, gdy porównamy powyższe dane ze statystykami najlepiej sprzedających się telefonów komórkowych w Polsce w I kwartale 2022 roku, najpopularniejszym wyborem jest Samsung (31%), następnie Xiaomi (25%), a na trzecim pod nazwą realme – markowe urządzenia (13%). iPhone jest dopiero czwarty (10%). Na tej podstawie można wnioskować, że klienci, którzy inwestują w droższy sprzęt, chętniej go ubezpieczają. Warto jednak zwrócić uwagę na możliwy koszt naprawy telefonu. Tańszy smartfon nie oznacza niższych kosztów naprawy, dlatego już dziś warto wykupić ubezpieczenie swojego smartfona, aby zadbać o swój telefon.
2. Najpopularniejsze przyczyny i koszty napraw smatfonów
Poniżej znajduje się kilka przykładów kosztów naprawy telefonu, z którymi mogą się zmierzyć klienci. Jeśli posiadasz ubezpieczenie np w Wartcie w takim przypadku koszt naprawy zostanie pokryty przez polisę.
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ :
3. Przykładowe warunki ubezpieczenia smartfona
Ubezpieczenie smartfona , poza wypłatą za samą szkodę – niesie za sobą szereg udogodnień oraz korzyści Np. klienci nie muszą płacić za dostarczenie uszkodzonego sprzętu do serwisu. Ponadto, co obejmuje ubezpieczenie Smartfona ?
Wypadek – uszkodzenie własnego sprzętu lub przypadkowe uszkodzenie go przez inne osoby,
Zanurzenie – przypadkowe zanurzenie sprzętu przez klienta lub inną osobę trzecią,
Przepięcia – nagłe skoki napięcia w urządzeniach uszkadzających sieć,
Kradzież – Utrata wyposażenia spowodowana włamaniem, kradzieżą kieszonkową lub rabunkiem.
Ubezpieczenie może obejmować sprzęt o wartości do 10 000 zł
Istnieje opcja ubezpieczenia zarówno samego wyświetlacza, jak i całego urządzenia